zaterdag 9 oktober 2010

Vetrouwd

In 1960 bestond het Thaliatheater in Paramaribo ook al, wat zeg ik, dat bestond al lang. Maar ik betwijfel of het er toen zo vol was als het op 15 oktober gaat worden. De ochtend voorstelling schijnt al vol te zitten min of meer (net als die in Nickerie op 19/10 trouwens), voor de avond is er nog wat ruimte. Dan komen er vooral mensen uit het 'werkveld', de zorg dus, en het krijgt als het goed een ministriele opening. Met discussie toe!
Ik begin over 1960 want ik zag net een documentaire uit dat jaar over de Surinaamse binnenlanden. Prachtig man! Maar ja daar komen we niet, jammer eigenlijk. Misschien moet ik maar een tijdje blijven hangen ....
Maar nu pitten, want over zeven uur komt het busje al. Of toch nog even een sigaretje?
Trouwens een tip, dat boek hierboven. Ik kreeg het niet uitgelezen, maar mijn vrouw juist wel. Een epos is het zeker. Maar ik houd het deze trip bij Siebelink's nieuwe boek 'Het lichaam van Clara'. Daar komt mijn eigen Haagse straatje in voor, de BB straat, lekker vertrouwd.

Geen opmerkingen: