vrijdag 8 oktober 2010

Zo mooi!


Zaterdagavond: de vliegreis en de trip komen nu erg dichtbij. Er hangt spanning in de lucht. Gaan we nu echt? Is het daar wel te harden qua temperatuur? Hoe zou het gaan met het thuisfront zonder ons? Kennen we de teksten wel? Komen er mensen kijken? En vooral: hoe ziet dat Suriname er in hemelsnaam uit.

Ik zal je vertellen man, ik stond in de supermarkt met mijn vriend de Turkse slager te praten.

Hij zegt: hoe gaat 't buurman (hij woont in de straat naast mij).
Dus ik: goed goed, zeker, ik vlieg naar Suriname binnenkort.
Hij zegt: zo zo, da's mooi (en zo, hij zei nog wel meer geloof ik, maar daar gaat het niet om).

Dus bij de kassa hoor ik een mevrouw zeggen: U gaat naar Suriname?
Het was een Surinaamse. Ze had me gehoord bij de slager.
Zo mooi, zegt ze, zo mooi is het daar. Ze rilt ervan.
Echt, vraag ik, ik wil het zeker weten.
Ja, echt jongen, dat is echt een mooi land!
Maar is het dan niet erg warm daar nu?
Ach jongen, gewoon rrrrustig aan doen weet je, rrrrustig aannn...

Nu ze dat zo zei besefte ik dat meer mensen me dat gezegd hadden.
'Rustig aan zeg!' 'Een tandje terug.'

Dus dat gaan we doen mensen, wat ik je brom.
Een tempootje zakken.
Lekker toch?

Dan beginnen we gewoon een half uurtje later met die theatervoorstelling! Ha!

Dag dag heerlijke lach.



1 opmerking:

Anoniem zei

MEE Zuid-Holland Noord wenst alle spelers en begeleiders van Trivelino een fantastische trip naar Suriname. Geniet er van en veel succes!