woensdag 13 oktober 2010

Walter en Gonnie

Walter: Ik heb een hele leuke dag met andere mensen uit Suriname gehad. En goed samengewerkt. We moesten een kleur verzinnen, bijvoorbeeld blauw. Wat is er blauw? De lucht, een vogel. Daar moesten we een verhaal bij verzinnen. We hebben een busscene gemaakt over 'wie, wat en waar', met een van de leerlingen daar. De scene: we moesten instappen, maar ik had geen portemonnee.
Gonnie: Ik heb een fijne dag gehad. Heel veel gezien. In Paramaribo. Heel veel regen had gehad. En ook heel veel zon. Ik heb ook twee dagen gezwommen. En ben ook heel vaak gestoken door een mug. Ben ook naar Fort Zeelandia geweest.
Walter: Ja! Ik ook! Maar ik heb ook heel veel gezwommen.
En Gonnie: ik heb ook veel lekker gegeten. En ik heb ook lekker geslapen in Paramaribo. We gaan ook nog drie dagen naar Nickerie straks. Groetjes, Gonnie Olierook.
Walter: Maar we hebben ook heel lekker ontbijt gehad.
Gonnie: Ja! En lekker gedronken. Ook een lekkere omelet, en een Surinaamse pannenkoek.
(Walter wrijft over zijn buik).
Gonnie: Ed heeft een hele leuke sexie zwembroek gekocht. Vandaag drie keer gestot met de bus om er een te kopen. Twee keer was mislukt, en de derde keer wel gelukt. Hij had per ongeluk de zwembroek over zijn lange broek gedaan. Wij zeiden allemaal in de bus: Leuk Ed! Toen gingen we zwemmen en waterpoloen ook met andere hotelgasten.
Het bezoek aan Matoekoe was heel erg indrukwekkend en mooi. Bijzonder! Alles gaat goed.
nb helaas foto's doorspelen lukt niet...

3 opmerkingen:

Marjon van de clientenraad van MEE zei

Hallo harde werkers of genieters
leuk om jullie belevenissen mee te mogen lezen
ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben en dat het optreden en het geven van de workshops heel goed zal gaan
groeten van Marjon

Groetjes uit Zoetermeer zei

En hebben jullie het nog steeds naar de zin in dat verre warme land? We proberen jullie zoveel mogelijk te volgen en genieten mee van de verhalen en belevenissen.
groetjes, Annelies en Peter

suzette zei

dag allemaal,

Wat een leuke verhalen. En smaakte de roti lekker?
Veel succes met jullie optreden en nog veel plezier in dat mooie, warme land.

Groetjes en een kus voor Hanna van Suzette